ブログパーツ
-------- --:-- | カテゴリ:スポンサー広告

2011-06-06 00:00 | カテゴリ:音楽
41wOZeKkdvL__SL500_AA300_.jpg

L.A.ReidとBabyfaceがプロデュースした
Karyn Whiteの1stアルバム(1988年リリース)から
Superwomanを聴いていただこう。
Babyfaceがプロデュースしてる曲ってイントロ部分でぐわかる。
Boyz II Menぽいって言えばわかりやすいかも(^^)
でも、いい曲なので聴いてみて♪
動画と和訳は続きで


↓こちらをポチっとお願いします
人気ブログランキングへにほんブログ村 地域生活(街) 沖縄ブログ 沖縄県情報へ




Early in the morning
I put breakfast at your table
And make sure that your coffee
Has its sugar and cream

朝早くに
私は、貴方の座るテーブルへ朝食を置くの
ちゃんと分かっているのよ 
コーヒーには 砂糖とクリームなんでしょ

Your eggs are over easy
Your toast done lightly
All that's missing is your morning kiss
That used to greet me

貴方のお好みの卵の焼き方は、上を簡単に火を通すの
貴方のお好みのトーストの焼き方は、焦げ目がつかない程度に
足りないものと言えば、目覚めのキス
前はそれがおはようの挨拶だったのにね

Now you say the juice is sour
It used to be so sweet
And I can't help but to wonder
If you're talking 'bout me

あなたはジュースが酸っぱいって言うけど 
前はそれでおいしいって言ってたのに
だから私はこう思わずにはいられないのよ
貴方が私のことを話してくれたらなぁって

We don't talk the way we used to talk
It's hurtin' so deep
I've got my pride, I will not cry
But it's makin' me weak

以前のような 会話がなくなっているような気がするの
それがね、私の心を深く傷つけるの
私にだって意地がある、だから泣くようなことはないわ
でもね、こういう暮らしが私を挫けさせるのよ

I'm not your superwoman
I'm not the kind of girl that you can let down
And think that everything's okay
Boy, I am only human
This girl needs more than occasional
Hugs as a token of love from you to me, ooh, baby

私はそんなに強い女じゃないの
私はね、貴方にがっくりさせられても構わないって女じゃないのよ
ましてや、今は全てがうまくいってるなんて思える女でもないの
ねぇ、私だって普通の人間なのよ
思い出したように貴方からもらえる指輪なんかより
もっと必要なものがあるの、ああ、ベイビー

I fought my way through the rush hour
Trying to make it home just for you
I want to make sure that your dinner
Will be waiting for you

ラッシュアワーの人ごみで足を止められないようにして
いつもの時間に家へ帰るようにしてるの、ただ貴方の為にね
貴方の晩御飯を準備して
出来上がったものが待っているようにしたいのよ

But when you get there you just tell me
You're not hungry at all
You said you'd rather read the paper
And you don't want to talk

でもね、貴方は帰ってくるとこう言うのよ
お腹なんて全然すいてないんだよって
こんなことも言ったわね、ご飯よりも新聞を読みたいんだ
そして私とは話をしたくないよって

You like to think that I'm just crazy
When I say that you changed
I'm convinced I know the problem
You don't love me the same

こんなこと言ったら 変に思われるかもしれないけど
あなたは変わったわね なんて言ったら
なにが問題なのかは ちゃんとわかっているの
あなたは 前と同じようには愛してくれない

You're just going through the motions
And you're not being fair
I've got my pride, I will not cry
Still I can't help but care

貴方はただ、夫婦のふりをしているだけ
そんなのずるいわよ
私にだって意地がある、だから泣くようなことはないわ
それでもまだ、気になって仕方がないの

I'm not your superwoman (Oh, no, no)
I'm not the kind of girl that you can let down
And think that everything's okay
Boy, I am only human (I'm only human)
This girl needs more than occasional
Hugs as a token of love from you to me

私、貴方のスーパーウーマンなんかじゃないの(違うわ、違うのよ)
私はね、貴方にがっくりさせられても構わないって女じゃないのよ
ましてや、今は全てがうまくいってるなんて思える女でもないの
ねぇ、私だって普通の人間なのよ(生身の人間なの)
思い出したように貴方からもらえる指輪なんかより
もっと必要なものがあるのよ、ああ、ベイビー

I'm not your superwoman (Hoo, hoo, hoo, ooh, ooh, hoo)
I'm not the kind of girl that you can let down (Hey)
And think that everything's okay (Don't let me down, don't you let me down)
Boy, I am only human (I'm only human, yeah)
This girl needs more than occasional
Hugs as a token (Ooh, ooh) of love from you to me

私、貴方のスーパーウーマンなんかじゃないの
私はね、貴方にがっくりさせられても構わないって女じゃないのよ(聞いてよ!)
ましてや、今は全てがうまくいってるなんて思える女でもないの(私を落ち込ませないで、落ち込ませようとしないでよ)
ねぇ、私だって普通の人間なのよ(生身の人間よ、そうなんだから!)
思い出したように貴方からもらえる指輪なんかより
もっと必要なものがあるのよ、ああ、ベイビー

Oh, baby, look into the corners of your mind
I'll always be there for you through good and bad times
But I can't be that superwoman that you want me to be
I'll give my everlasting love if you'll return love to me

ああ、ベイビー、貴方の心の隅をよく見てよ
私はいつだってずっと貴方の為にそこにいるわ、いい時も悪い時も変わらずに
でもね、スーパーウーマンにはなれないのよ、貴方が求めるようなね
貴方が愛し返してくれるなら、私も死ぬまで愛し続けてあげるのよ

I'm not your superwoman (Oh, no, oh, no)
I'm not the kind of girl that you can let down
And think that everything's okay
Boy, I am only human (I'm only human)
This girl needs more than occasional
Hugs as a token of love from you to me (Oh, no)

私、貴方のスーパーウーマンなんかじゃないの(違うわ、違うのよ)
私はね、貴方にがっくりさせられても構わないって女じゃないのよ
ましてや、今は全てがうまくいってるなんて思える女でもないの
ねぇ、私だって普通の人間なのよ(生身の人間なの)
思い出したように貴方からもらえる指輪なんかより
もっと必要なものがあるのよ、ああ、ベイビー

If you feel it in your heart
And you understand me
Stop right where you are
Everybody sing along with me

もし、私の気持ちを貴方が心で感じとってくれて
私のことをわかるなら
貴方がいるその場所で今すぐに止まってよ
皆、私と一緒に口ずさんで!

I'm the kind of girl that can treat you so sweet
But you got to realize that you got to be sweeter to me, oh, ho, ho

私は、貴方と優しく触れ合うことができる女なの
でも貴方もわかっていなければならないわ、私以上にもっと優しく接しなきゃいけないってことを

I need love
I need just your love

私には愛が必要なの
私にはただ貴方の愛が必要なのよ

I'm not your superwoman (Oh, no)
I'm not the kind of girl that you can let down (You can let down)
And think that everything's okay
Boy, I am only human (I'm only human)
This girl needs more than occasional (Hey, hey, hey, hey)
Hugs as a token of love from you to me

私、貴方のスーパーウーマンなんかじゃないの(違うわ、違うのよ)
私はね、貴方にがっくりさせられても構わないって女じゃないのよ(貴方はそうできる男なの)
ましてや、今は全てがうまくいってるなんて思える女でもないの
ねぇ、私だって普通の人間なのよ(生身の人間なの)
思い出したように貴方からもらえる指輪なんかより
もっと必要なものがあるのよ、ああ、ベイビー

I'm not your superwoman

私、貴方のス-パ-ウーマンなんかじゃないのよ
関連記事
【ジャンル】:音楽 【テーマ】:80年代洋楽
コメント(1) | トラックバック(0)

管理者のみに表示する

トラックバックURL
→http://aoiumidesu.blog89.fc2.com/tb.php/1068-ae03d811
