ブログパーツ
-------- --:-- | カテゴリ:スポンサー広告

2012-02-03 00:00 | カテゴリ:音楽


クイーンの名曲Bohemian Rhapsodyの全コーラスと楽器パートを
1人で唄って演奏する男性の映像。
めちゃうまい。プロのミュージシャンなのか?
とにかくすげ~。


本家Queenの動画&歌詞、和訳は続きで♪

↓こちらをポチっとお願いします
人気ブログランキングへにほんブログ村 地域生活(街) 沖縄ブログ 沖縄県情報へ



Is this the real life
Is this just fantasy
Caught in a land slide
No escape from reality
Open your eyes
Look up to the skies and see
I'm just a poor boy, I need no sympathy
Because I'm easy come , easy go,
A little high, little low,
Anyway the wind blows,
Doesn't really matter to me, to me

Mama, just killed a man,
put a gun against his dead,
Pulled my trigger, now he's dead,
Mama, life had just begun,
But now I've gone and thrown it all away
Mama, ooo,
Didn't mean to make you cry
If I'm not back again this time tomorrow
Carry on, carry on, as if nothing really matters

Too late, my time has come,
Sends shivers down my spine
Body's aching all the time
Goodby everybody
I've got to go
Gotta leave you all behind and face the truth
Mama, ooo
I don't want to die,
I sometimes wish I'd never been born at all

I see a little silhouetto of man,
Scaramouch, scaramouch will you do the Fandango
Thunderbolt and lighthing
very very frightening me
Gallileo, Gallileo
Galileo, Galileo,
Galileo Figaro Magnifico
But I'm just a poor boy and nobody loves me
He's just a poor boy from a poor family
Spare him his life from this monstrosity
Easy come easy go, will you let me go
Bismillah! No,
We will not let you go let him go
Bismillah!
We will not let you go let him go
Bismillah!
We will not let you go let him go
Will not let you go let him go
Will not let you go let him go
NO, no, no, no, no, no, no
Mama mia, mama mia, mama mia let me go
Beelzebub has a devil put aside for me, for me, for me

So you think you can stone me and spit in my eyes
So you think you can love me and leave me to die
Oh Baby,
Can't do this to me baby
Just gotta get out just gotta get right outta here

Nothing really matters,
Anyone can see
Nothing really matters,
Nothing really matters to me

Anyway the wind blows




日本語訳

これは現実なの?
それとも幻想?
地すべりに飲み込まれるように
現実からは逃げられないんだ
目を開いて
空を見上げて見てごらん
僕は貧しい少年、でも同情はいらない
なぜなら僕は手に入れて、失って
少し高揚して、少し落ち込むんだ
それでも風は吹くけど
僕にはたいしたことじゃない

ママ たった今人を殺してきた
あいつの頭に銃口を突きつけて
引き金を引いたら奴は死んだよ
ママ 人生は始まったばかりなのに
僕はもう駄目にしてしまった
ママ ああママ
ママを泣かせるつもりじゃなかったんだけど
明日の今頃になって 僕が戻らなくても
今のままで生きていって まるで何事もなかったかのように

もう遅すぎる 僕の最期が来た
体中を震えが走る
体中が苦痛に責めたてられる
さようなら みなさん 僕はもう行かなくては
あなたの元を離れ 真実と向きあう時だ
ママ ああママ(どの道 風は吹くさ)
僕は死にたくないよ
時々 考えてしまうよ いっそのこと生まれてこなきゃよかった

一人の男のシルエットが小さく映る
スカラムーシュ 道化の者よ ファンダンゴを踊っておくれ
雷鳴と稲妻-とても恐ろしい
ガリレオ ガリレオ
ガリレオ ガリレオ
ガリレオ フィガロ-貴き人 
彼は貧しい生まれの哀れな男
この怪奇な運命から命を救ってやろう
気ままな人生を送ってきたんだ 僕を逃がして
「神に誓って 逃がしはしない」-彼を逃がしてやれ
「神に誓って 逃がすわけにはいかない」-彼を逃がしてやれ
「いや逃がさない」-僕を助けて
「いや絶対にだめだ」-助けて
ノーノーノーノーノーノーノー
ママ ママ 愛するママよ 僕を助けて
魔の王ビールズパブよ 僕から悪魔を取り除いてくれ 僕のために、
僕のために-
僕のために-

それじゃ 僕に石をぶつけ 顔に唾を吐きかけようと思ってるんだな
僕を見殺しにして それでも僕を愛していると言うつもりか
ああ 君がそんな仕打ちをするなんて
すぐに逃げ出さなくては 今すぐ ここから逃げ出さなくては

何もたいしたことない 誰もが知ってることさ
たいしたことじゃない
本当に僕にはたいしたことじゃないさ

どっちみち風は吹くのさ              
関連記事
【ジャンル】:音楽 【テーマ】:洋楽ロック
コメント(0) | トラックバック(0)

管理者のみに表示する

トラックバックURL
→http://aoiumidesu.blog89.fc2.com/tb.php/1243-47a18aa1
